Ο Έλληνας καραβοκύρης που άνοιξε πρώτος τη Βόρεια Αρκτική Διαδρομή είναι ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Ο Γιώργος Προκοπίου ανακοινώθηκε ως ο νικητής του διεθνούς διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, των μεγαλύτερων ναυπηγείων της Ελλάδας και της Ανατολικής Μεσογείου. Είναι ένας από τους κορυφαίους εφοπλιστές στον κόσμο και μία από τις 20 πιο σημαντικές προσωπικότητες στη διεθνή ναυτιλία. Κατέχει 120 δεξαμενόπλοια ξηρού φορτίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα οποία αξίζουν περισσότερο από 2 δις δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η εξαγορά των ναυπηγείων από έναν τόσο μεγάλο επιχειρηματία μπορεί να θεωρηθεί σαφώς ως το πιο δυνατό σήμα για τον επαναπατρισμό του επενδυτικού κεφαλαίου στη χώρα. Αυτά τα κεφάλαια, σήμερα περισσότερο από ποτέ, χρειάζονται για να επενδύσουν στη ναυπηγική βιομηχανία, έναν βασικό τομέα της παγκόσμιας οικονομίας, στον οποίο η Ελλάδα κάποτε άνθισε, αλλά παρέμεινε στο περιθώριο για δεκαετίες.

Η ναυτιλιακή αυτοκρατορία του Γιώργου Προκοπίου αποτελείται από τέσσερις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες: τη Dynacom Tankers, η οποία, σύμφωνα με την Vesselsvalue, διαθέτει στόλο 67 δεξαμενόπλοιων με ολική χωρητικότητα 11.394.600 dwt, τη Dynagas Holding Ltd με εννέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου με συνολική χωρητικότητα 1.539 529 κυβικά μέτρα, τη Dynagas LNG και Συνεργάτες με οκτώ δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου με συνολική χωρητικότητα 1.261.938 κυβικά μέτρα, τη Sea Traders με 38 πλοία ξηρού φορτίου με χωρητικότητα 3.049.000 dwt και δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχεδιασμένα για 10.200 TEU.

Ο Έλληνας εφοπλιστής είναι ένας από τους πρωτοπόρους στην παγκόσμια αγορά μεταφοράς φυσικού αερίου. Το 2012, το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου OB RIVER, της ναυτιλιακής εταιρείας Dynagas, σε συνεργασία με τη Gazprom, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη αποστολή LNG στον κόσμο κατά μήκος της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας. Το  OB RIVER ήταν το πρώτο πλοίο, που διέσχισε τα παγωμένα νερά, μειώνοντας τις αποστάσεις και αλλάζοντας τον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου.

Πριν από δύο χρόνια, ο Γιώργος Προκοπίου, εξέφρασε τη γνώμη του για την πορεία ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, δηλώνοντας ότι «οι πολιτικοί πρέπει να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι με τους  Έλληνες επιχειρηματίες και επενδυτές,  με σκοπό να συμφωνήσουν για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας και να ξαναρχίσουν οι επενδύσεις. Οι Έλληνες θα αρχίσουν να επενδύουν, όχι οι ξένοι. Οι Έλληνες θα έρθουν. Απαιτείται, όμως, ένα ευνοϊκό και σταθερό περιβάλλον για τις επιχειρηματικές δραστηριότητες».

Τόπε και τόκανε!  Και όχι ως συνήθως, επενδύοντας σε πλοία ή ακίνητα (κατέχει και αξιοποιεί περίπου 2.500 ακίνητα σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου), αλλά γεννώντας ελπίδες για την αναβίωση της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας!

Πηγή: Vedomosti, Liberal.gr